شهیـد سیدعلـــی بـرمــو

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیـد سیدعلـــی بـرمــو

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیـد سیدعلـــی بـرمــو

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سیدعلـــی بـرمــو از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سید قربان
تاریخ تولد : 1349/03/01
تاریخ شهادت : 1365/11/08
محل تولد : میاندورود
گلزار سورک ساری
نحوه شهادت : اصابت ترکش به سر
محل شهادت : شلمچه
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۵۵ ب.ظ

تولد [سن هنگام شهادت 16 سال و 8 ماه]


شهید سید علی برمو (1349_1365) متولد شهر سورک از توابع شهرستان شهید پرور میاندرودِ استان مازندران است. سید علی برمو در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش سیده مرضیه علوی و پدرش سید قربان نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [سوم راهنمایی][مجرد]


سید علی برمو در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع سوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند (چندم؟؟) خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر 25 کربلا_رسته مخابرات و الکترونیک _ شلمچه] [شهید سال هفتم جنگ تحمیلی]


سید علی برمو در عضویت بسیج و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1365/11/18 هجری شمسی درشلمچه شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید برمو پس از تشییع در زادگاهش (سورک) دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

 سید علی برمو در سال 1349 در پانزدهم ماه مبارک رمضان و با تولد امام دوم شیعیان امام حسن ( ع ) در شهر سورک چشم به جهان گشود سید علی دوران کودکی را با عشق به اهل بیت و عشق خاص به امام حسین ( ع ) سپری کرد .

او در تظاهرات دوران انقلاب حضور فعالی داشت و حضور در مسجد و بسیج را ترک نمی کرد شهید سید علی برمو تا کلاس دوم راهنمایی به تحصیل خود ادامه داد و بر اثر برخی مشکلات ترک تحصیل کرد و تصمیم گرفت ادامه تحصیل خود را در دانشگاه بزرگ ایران جبهه های نبرد حق علیه باطل ادامه دهد سید علی به خاطر کمی سن خود مجبور شد با دست بردن به شناسنامه خود سن خود را بالا ببرد و بتواند برای اولین بار در جبهه در منطقه کردستان حضور یابد او دوبار به کردستان که منطقه ای سرد و پر برف بود اعزام شد شهید سید علی برمو برای بار سوم توانست با دیگر رزمندگان و با راهیان کربلا عازم جبهه های جنوب کشور شود و در لشکر 25 کربلا بعنوان مخابراتی و بی سیم چی در کنار دیگر رزمندگان مشغول به دفاع از اسلام و انقلاب شود شهید برمو در عملیات کربلای 4 در جزیره ام الرصاصی شرکت می نماید و بعد این عملیات برای او خیلی سخت بود تنهایی و فراق یارانش را تحمل کند یارانی همچون هادی محمدزاده ، کریم رمضانزاده و حسین بابازاده که لحظه ای از همدیگر جدا نمی شدند . بلافاصله بعد مراسم بزرگداشت آن شهدا به جبهه بر می گردد و در گردان عاشورا لشکر 25 کربلا در عملیات کربلای 5 شرکت می کند و در آن عملیات به عنوان بی سیم چی رشادت هایی از خود نشان می دهد و در شلمچه پشت کانال ماهی بر اثر تیر مستقیم دشمن که بر سر او اصابت کرد شربت شهادت را نوشید و به کنار یارانش می شتابد شهید عاشق اسلام بود و لحظه ای در حفظ دست آوردهای انقلاب درنگ نمی کرد اهل نماز و عبادت و دعا بود در پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی محل فعالیت می کرد و حتی بیشتر شبها در پایگاه می خوابید و درنگهبانیهای محل و مبارزه با فساد و فحشا در محل همیشه پیش قدم بود روحش شاد و انشاءالله همه ما بتوانیم ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.

قسمتی از وصیت نامه شهید :

بدانید که اخلاص ملاک شناخته  ... و مومن از غیر متقی است لذا اخلاص در امور را پیشه خود قرار دهید و اعمالتان را هرچند که قلیل باشد برای خدا خالص گردانید .

خود را با امام مهدی ( عج ) نزدیک کنید ، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را خیلی زیاد بگویید که بیمه کننده سلامت روح شماست .  ( والسلام )

 

۹۴/۱۰/۰۹ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی